x
onatal netwerk: onatal lijn1|onatal ultra|onatal pwd|onatal telecom|micronatal|onatal research|onatal academy|onatal blog|

Onatal gebruikers aan het woord

Inmiddels maakt twee-derde van alle verloskundige praktijken in Nederland gebruik van onze producten en al haar mogelijkheden.

Onlangs hebben we een aantal van onze gebruikers gevraagd om iets te vertellen over de manier waarop ze Onatal ervaren.

 

.

Angelique Kooderings Clemens

Wij werken sinds april 2010 met Onatal. Voorafgaand hebben we een testperiode van 2 maanden gehad en een opstartfase met uitwisseling van wensen en fouten met betrekking tot het programma. Met de nodige inzet en tijdsinspanningen gingen wij als een van de eersten met Onatal werken en zijn zo het programma gaan beheersen. Wij zijn erg tevreden over het programma in het algemeen. Juist voor Onatal is gekozen omdat het een totaal ander programma is dan Micronatal waar wij voorheen mee werkten.

Keuze om over te gaan op Onatal was dat het programma via het internet gaat. Daarbij waren voor ons de programma onderdelen: declareren en telefonie van belang. Direct declareren binnen het programma wanneer de zorg afgelopen is en niet aan het einde van de maand. Geen ongemakken zoals het maken van back-ups, het updaten van Natal of synchroniseren met de computers.

Je hoeft niet meer naar de praktijk om te declareren of de cliëntkaart in te zien of bij te werken. Ook met een smartphone kun je het programma inzien. Eigenlijk is tijdwinst wel het grootste voordeel.

We hebben nu net de module telefonie aangevraagd, gezien het gebruiksgemak hiervan. Het direct doorverbinden naar de dienstdoende verloskundige en het direct bellen vanuit het programma naar de cliënt.

Via het aanmaken van tickets worden fouten en wensen met betrekking tot het programma uitgewisseld. Wanneer iets echt onduidelijk van onze kant is wordt er telefonisch contact gezocht. Alle vragen en wensen worden bekeken en naar behoren opgelost. In de opstartfase, waarin we veel tickets aanmaakten, kregen we binnen 3-4 dagen antwoord op onze tickets. Nu het programma goed loopt worden de tickets binnen 24 uur behandeld. We verwachten nog veel van de module boekhoudprogramma en hopen nog op een betere gegevensuitwisseling tussen de verloskundige en andere disciplines, waaronder de 2e lijn. Dit om effectievere zorg te kunnen verlenen en vertraging bij de overdracht naar onder meer de 2e lijn te kunnen beperken.

Angelique Kooderings Clemens
Verloskundige Praktijk Papendrecht
www.verloskundigepapendrecht.nl
Harriët Louw

Onatal heeft een goed werkende helpdesk, altijd vriendelijk en snel. Dit was een van de redenen dat wij zijn weggegaan bij de anders software leverancier. Verder gaat het declareren heel erg soepel. Ook over het verzenden van de declaraties en het ontvangen van de retourbestanden ben ik zeer tevreden. Betalingen registreren gaat ook heel efficiënt en snel.

De overgang naar Onatal is goed verlopen, snel, zonder problemen en met veel support van de Onatal medewerkers. ZorgMail zijn we net mee begonnen, dit gaat goed maar er is geen ervaring met het oude softwareprogramma dus geen vergelijk. Met de digitale agenda gaan we per 1 januari 2011 beginnen. In het algemeen is Onatal veel verder in ontwikkeling dan onze oude softwareleverancier, dat is alleen al een groot pluspunt.

Harriët Louw
Het Geboortecentrum Amsterdam Geel
www.geboortecentrum.nl
Christa Goedendorp

Tijdens de cursus hebben we veel geleerd, heel fijn dat wij veel vragen konden stellen. Ik heb bewondering voor jullie werk om dit systeem te maken. Bedankt!

Christa Goedendorp
Verloskundige Praktijk In 't Wateringse
www.verloskundigenwateringen.nl
Imke Snieders

Prettige presentatie, de Onatallers zijn erg toegankelijk!

Imke Snieders
Verloskundigenpraktijk Oostelijke Eilanden
www.vpoe.nl
Ellen Verkaik - den Dikken

Goede ondersteuning, zowel telefonisch als online. Klantvriendelijk, heel prettig! Wij werken sinds April 2010 met Onatal en kunnen zeggen dat 't goed loopt!

Ellen Verkaik - den Dikken
Verloskundige Praktijk Papendrecht
www.verloskundigepapendrecht.nl
Manon de Bruyn

Onatal maakt ons werk een stuk makkelijker. Niet alleen op het gebied van cliëntendossiers, die zo handig en logisch zijn ingedeeld, maar met name op het gebied van administratie en declareren.

Bloeduitslagen van cliënten komen binnen via zorgmail en worden via 1 knop weggeschreven in het desbetreffende dossier. Geen gedoe meer met papierwerk. Cliënten worden ingeschreven en met 1 druk op de knop gecheckt bij de SBV-Z (Gemeentelijke basisadministratie).

Brieven voor andere zorgverleners worden, d.m.v. codes, vanzelf door het systeem opgemaakt. Allemaal heel handig. Vooral bij het declareren wordt er veel tijd gespaard.

Het systeem merkt vanzelf achtergebleven declaraties op en ook weer met 1 druk op de knop worden de declaraties verzonden naar vecozo. Vervolgens komt alles digitaal via Vecozo weer terug en krijg je een heel duidelijk declaratieoverzicht. Dus ook hier nog maar weinig gedoe met papierwerk.

Zoals uit bovenstaande blijkt zijn wij erg tevreden over Onatal en zijn heel blij in het begin van dit jaar de overstap te hebben gemaakt. We raden het iedereen aan!!

Manon de Bruyn
Verloskundigen Praktijk Born E.o.
www.verloskundigenpraktijkborn.nl
Yvonne van Bommel

Na het volgen van de cursus zal het zeker gaan lukken! Helder en duidelijk uitgelegd.

Al doende leert men en het programma bied veel steun mbv handleiding, faq, tickets e.d.

Ben benieuwd of er nog werk voor de praktijk assistente blijft!

Yvonne van Bommel
Geboortehuis
www.hetgeboortehuis.nl
Karien Aarts

Onatal is een compleet, duidelijk en makkelijk systeem om mee te werken. Het voldoet aan alle eisen voor nu en in de toekomst om een goede registratie bij te houden, maar ook om met andere instanties te communiceren en gegevens aan te leveren en te ontvangen.

Het bespaart ons uiteindelijk enorm veel tijd en we zijn van het papieren dossier en agenda verlost.

Daarnaast biedt de helpdesk van Onatal een prima service: snelle reactie en oplossing. Zeer tevreden, een aanrader voor iedereen in de verloskundige zorg.

Het zou de zorg alleen maar ten goede komen als door iedereen op deze wijze wordt geregistreerd.

Karien Aarts
Verloskundigen Praktijk Born E.o.
www.verloskundigenpraktijkborn.nl
Lenneke Persoon

Onatal werkt nauw samen met zijn klanten en werkt continue aan het verbeteren van het programma. Onatal staat open voor praktische tips en adviezen van de klanten (verloskundigen) die in de praktijk met Onatal werken.

Hierdoor passen ze zich snel aan aan nieuwe ontwikkelingen en wensen. De koppeling waardoor wij lab-uitslagen kunnen ontvangen en verwerken, zorgt er voor dat wij efficiënter met de lab-uitslagen om kunnen gaan en ons heel wat papierwerk bespaard blijft.

Lenneke Persoon
Verloskundigenpraktijk Noordwijk - Noordwijkerhout
www.verloskundigen-noordwijk.nl
.

 
onatal netwerk: onatal lijn1|onatal ultra|onatal pwd|onatal telecom|micronatal|onatal research|onatal academy|onatal blog|